Friday, June 15, 2007

BEBERAPA TUGASAN

Catatan ini ditulis di Airport Qatar, ketika sedang menunggu waktu berlepas. Semalam saya bermalam di Hotel Movenpick (4 bintang). Sebaik sampai di airport, flight delayed. So...saya memutuskan untuk surf internet sementara mengisi masa yang boring.

NOVEL

Saya sudahpun menyerahkan manuskrip novel kedua kepada PTS Millennia untuk dinilai. Alhamdulillah, setakat ini proses berjalan dengan baik. Cuma...saya perlu membuat beberapa penambahan plot dan pembaikian untuk plot tertentu.

Saya tidak pasti bagaimana hendak menguruskan masa setelah berada di Malaysia nanti. Maklum sahaja, kerja di sekolah pasti bertimbun-timbun setelah saya bercuti selama sebulan. Jika tuhan mengizinkan, saya pasti mampu menyelesaikannya pada hujung bulan lapan. Ya, bulan lapan ini saya perlu serahkan manuskrip yang telahpun diperbaiki kepada pihak PTS.

Semoga sukses.

POSMEN TAK BERGAJI

Saya menerima banyak barang kiriman daripada rakan di Mesir untuk disampaikan kepada orang Malaysia. Ada yang mengirim untuk rakan, keluarga dan pihak tertentu. Ada yang mengirim bersama wang pos dan ada yang mengirim barang dan minta ianya dihantar byhand ke rumah.

Saya tidak tahu berapa lama saya akan mengambil masa untuk menyampaikan barang-barang itu. Yang pasti...saya berharap orang yang dikirim sudahpun dimaklumkan oleh pengirim. Dan orang yang dikirim dapat datang mengambil barang tersebut dari saya. Bukan saya yang terpaksa mencari dan menyampaikan barangan itu.

Entahlah...kita tidak tahu bagaimana semua urusan akan selesai. Tapi...kita memang tahu, semua urusan yang melibatkan ramai orang memerlukan kesabaran.

1 comment:

Mr W. A. A. said...

jadi posmen tak mengapa... asalkan keikhlasan ada dalam dada, betul tak fadhilatul ustaz?