Thursday, October 01, 2009

KESIBUKAN MEMATANGKAN KARYA

Benar, kesibukan itu boleh jadi penghalang kepada penulis untuk berkarya. Namun, dari satu aspek penulis yang konsisten akan terus mencari waktu dan ruang untuk mempastikan tulisannya sentiasa berlangsung. Proses mencari ruang dan waktu untuk menulis akan melatih seseorang itu menjadi lebih kreatif dan inovatif.

Sebagaimana yang pernah saya nyatakan beberapa bulan yang lalu, saya sebenarnya sedang merancang untuk menerbitkan tiga buah buku lagi sebelum berakhirnya tahun ini. Selepas novel 'Mengintai Cinta Khalifah' yang diterbitkan pada Julai 2009. Kini saya mengorak langkah untuk buku seterusnya dan insya allah hal itu akan menjadi kenyataan.

Manuskrip seterusnya yang baru saya siapkan ialah pada dua minggu lepas. Bertajuk '5 Sumber Ketenangan, Kecemerlangan dan Keberkatan Pekerja Muslim' yang telah diserahkan kepada Kemilau Publika untuk diterbitkan. Alhamdulillah, pihak penerbit bersetuju dan berpuas hati untuk menerbitkan buku tersebut. Kini dalam proses editing.

Manuskrip terbaru yang baru saya siapkan semalam, bertajuk '7 Prinsip Utama Pendakwah Muda' telahpun saya hantar manuskripnya kepada Kemilau Publika untuk di nilai dan dimurnikan. Harapnya tidak akan ada halangan dalam proses menerbitkan buku tersebut.

Terakhir untuk tahun ini, saya akan menyambung penulisan 'novel sambungan' bagi Warkah Cinta dan jika tiada halangan saya mahu mempastikan ianya siap pada hujung tahun ini dan penerbitannya akan dibuat pada awal tahun 2010. Insya allah.

Kita merancang dan tuhan menentukan.

Doakan saya terus mapan.

No comments: