Tuesday, January 15, 2008

TAHUN BARU YANG RIBUT (Aku Girang)

2008 sudah diterobos sejauh separuh purnama, ternyata lembaran baru ini diiring rusuh dan kalut. Jadual bertugas jadi berganda kerana anak didikku bertambah. Tugasan juga sudah tentu turut bertimbun.

Dalam kesibukan itu, alhamdulillah tuhan memberiku kelapangan untuk merangka majalah terbitan bulanan yang akan diedarkan ke 3 buah sekolah tahfiz di Kelantan. Gerak kerja sudah bermula dan sekarang waktu bekerja dan tidak lama lagi akan menuai hasil. Aku sudah melantik dua orang wakil daripada pelajar Maahad Tahfiz Al-Quran Wal-Qiraat, 4 orang wakil dari Maahad Tahfiz Sains (Tanah Merah) untuk menjadi koresponden sekaligus penulis jemputan bagi majalah perdana ini.

Mungkin sasaran awal hanya ke 3 buah sekolah ini. Insya allah, tahun depan kita akan mengedarkannya ke seluruh sekolah di bawah kelolaan Yayasan Islam Kelantan. Sikit-sikit dahulu, lama-lama nanti buatlah besar-besar.

Selain itu, aku juga menanti kalau-kalau ada sokongan daripada penulis baru yang berminat untuk menulis kepada remaja hafiz (Belasan tahun). Karya anda boleh sahaja dikirim dalam apa jua bentuk. Alamatkan ke cairostudent9306@gmail.com. Aku akan setia menadah tangan menyambut karya anda.


Ya Allah! Jika ini satu usaha yang baik. Bantulah hambamu. Amin!

No comments: