Monday, June 22, 2009

MCK Setuju Untuk Dilancarkan

22hb Jun, jam 10 pagi saya berada di Klinik Ibu Mengandung. Menghantar isteri bagi pemeriksaan kesihatan rutin bagi ibu yang hamil. Ketika itu saya dihubungi oleh Ustaz Muhamed bin Ya selaku Timbalan Pengarah YIK, beliau memberitahu bahawa Novel Mengintai Cinta Khalifah telah dibawa ke dalam mesyuarat YIK. Dari situ, pengarah dan ahli mesyuarat bersetuju agar novel tersebut dilancarkan oleh YB atau MB Kelantan pada 26hb Julai sempena Hari Terbuka YIK 2009.

Saya amat berbesar hati menerima berita tersebut. Kata ustaz Muhamed bin Ya.

"Ana bui cadangan sajo dan ahli mesyuarat pon setuju. Lagipun oghe mace enta ni jaghe nok jupo. Jadi, apo salahnyo kito buat majlis tersebut."

"Insya allah kita akan buat majlis khusus untuk pelancaran novel enta. Dalam masa yang sama kita buka gerai jualan. Enta jual la novel enta yang lain-lain sekali. Jual murah-murah biar semua boleh beli. Pastikan enta order novel tu dan kita akan berbincang dari masa ke semasa."

"Ada masa, enta hubungi ana. Kita berbincang di pejabat sama ada nak buat pamplet ke atau iklan promosi. Ok?"

Itu antara kalam yang sempat saya ingat dari perbualan di telefon. Atas sebab itu, Novel Mengintai Cinta Khalifah tidak akan diedarkan lagi ke mana-mana sekolah. Hanya orang-orang tertentu sahaja yang sudah mendapatkan naskah dari penulis. Harap semua pembaca sabar menunggu, hanya sebulan sahaja lagi. Semoga kita panjang umur. Insya allah.

2 comments:

cikgunik said...

Tahniah, Tahniah dan Tahniah

Semoga Allah memberi rahmatNYa, kekuatan dan kejayaan kepada anta.
dan menjadikan anta hambaNya yang bersyukur. Nikmat Allah itu tiada siapa yang dapat menafikanya/mendustainya.

Ana sedang bersabar tunggu hari YIK

A. Ubaidillah Alias said...

Alhamdulillah cikgu...

Ambo pun tak sangka2 ada orang yang sudi bagi ruang. Semoga benda ini memberi impak yang baik untuk agama Islam.

Insya Allah.