Saturday, July 04, 2009

TUMPUAN & PENYELARASAN

Saya sedang menumpukan perhatian terhadap modul bagi diskusi mingguan yang akan dibentangkan kepada pihak PKINK. Bahan itu perlu kepada suatu pengkajian dan penyesuaian, kerana ia akan digunakan sebagai bahan utama dalam small gathering every week dengan orang-orang yang bergelar usahawan.

Atas sebab itu, saya perlu mengosongkan masa dari terlibat dengan aktiviti luar. Dan saya kurang lapang untuk menerima jemputan ceramah. Apapun, saya berharap semua tugasan ini akan mematangkan saya dalam memahami agama.

Dalam keadaan sebegini, saya perlu berusaha menepati waktu solat dan sentiasa menjaga solat dhuha. Malah cuba istiqamah untuk bangun malam dan berdoa. Hanya Allah sahaja yang mampu membantu saya menyiapkan bahan yang berat. Hanya Allah sahaja yang mampu membantu saya menyusun masa senggang agar terisi dengan ilham.

Tanpa allah, saya akan lalai dan tidak akan mampu menyudahkan sebarang kerja.

Semoga saya kekal dan istiqamah.

No comments: