Thursday, September 03, 2009

KESUKARAN MENDAPATKAN NOVEL MCK

Semalam seorang bekas pelajar dari Maahad Tumpat menghubungi saya. Sewaktu itu saya berada di pejabat dan dia pula berada di bandar Kota Bharu. Dia bertanya kedai manakah yang menjual buku Mengintai Cinta Khalifah?

Lalu saya beritahu MCK boleh didapati di Syarikat Muda Osman sama ada cawangan KB Mall, Stesen Bas KB, depan Bazar dan lain2. Katanya dia sudah singgah di kesemua kedai tersebut dan buku itu telah habis dijual. Katanya, ada dua orang rakan yang mahukan novel tersebut dan sudah membayar harga buku itu kepadanya. Dia mahu stok buku dalam simpanan saya. Malangnya, saya juga kehabisan stok sudah dua minggu lalu.

Saya beritahunya, ada satu cawangan SMO di pinggir bandar berhampiran pasaraya Ceria. Mungkin dia boleh dapatkannya di situ. Dia bergegas ke sana. Sejurus saja dia sampai, buku MCK kelihatan cuma tiga naskah terakhir. Kebetulan ada pelanggan sebelumnya membeli dua naskah dan dia berkesempatan membeli satu naskah terakhir.

Dia hampa, tetapi sekurang-kurangnya dia tidak pulang dengan tangan kosong. Selepas itu, saya sudah menghubungi pihak PTS memaklumkan perkara tersebut. Katanya, hal itu bergantung kepada pihak SMO untuk membuat tempahan berikutnya. Jika mereka tidak bercadang membuat tempahan maka PTS tidak boleh berbuat apa-apa.

So...kena tunggu dan lihat.

Wassalam.

2 comments:

WZWY said...

Cadangan ke PTS ONline, semua ada sana.lagi mudah.

QueAe said...

salute novel MCK :)