Wednesday, January 14, 2009

TUGASAN SAYA DI SEKOLAH & WAWASAN PENULISAN

TUGASAN SAYA SEBAGAI GURU MTS Pada JANUARI 2009

Guru Setiausaha HEM

· Uruskan unit Kebajikan Pelajar

· Unit Kesihatan dan Rawatan

· Unit Buku Teks

· Unit Kedai Sekolah

Guru Penerbitan

· Uruskan penerbitan Al-Qiadah dan QSL (Bulanan)

· Uruskan Majalah Bustanul Arifin. (Progress)

· Uruskan editorial untuk typing dan editing (Progress)

· Update Blog MTS (Bulanan)

Guru Kelas Ibnu Batutah

· Uruskan kehadiran pelajar harian. (Progress)

· Catatan biodata pelajar. (Siap)

Guru Subjek Tafsir

· Cari sukatan baru. Guna tafsir Al-Munir.

· Buat soalan dan skema untuk exam.

· Pastikan jadual dipenuhi.

Guru Al-Quran

· Jadual harian mengikut biasa.

· Jadual kelas malam. (Selasa, khamis dan pagi jumaat)

TUGASAN CERAMAH

- Masjid Kota

- Surau Mustaqim

- Surau Kg Belukar


Semua tugasan ini sebenarnya adalah tugasan yang bukan mudah, mudah-mudahan Allah membantu saya.


SASARAN SAYA SEBAGAI PENULIS DAN PENERBIT PERSENDIRIAN


Tahun ini saya mahu menyiapkan sekurang-kurangnya dua buah novel. Dan disamping menerbitkan 8 buah buletin Al-Qiadah, 4 biji komik QSL dan 8 biji majalah RIO. Saya akan cuba susun waktu sebaik mungkin. Saya mahu kerja sekuat daya. Saya suka bekerja dan saya suka mencari cabaran baru dalam hidup.


No comments: