Monday, June 15, 2009

PENYESUAIAN JADUAL BARU KEHIDUPAN

Saya sudah melangkah ke alam baru...alam tanpa majikan. Terlalu banyak perkara yang saya fikir untuk dilaksanakan. Terlalu banyak pilihan kerja dan peluang. Saya jadi sedikit keliru. Biasalah, semua manusia yang baru memasuki suatu dimensi baru dalam kehidupan akan melalui proses kebuntuan. Sudah tentu kebuntuan itu perlu dipecahkan dengan segera.

Sebetulnya ada beberapa hal yang sudah saya terokai secara tidak langsung. Seperti dunia penerbitan dan pemasaran buku. Namun, kini saya perlu meneroka dengan kritis dan meninjau peluang yang ada untuk saya. Kini saya sedang meninjau potensi penerbitan menerusi Yayasan Islam Kelantan. Pada 16 Jun ini saya akan menyertai mesyuarat Penerbitan Suara YIK di Nilam Puri. Saya berharap Allah akan membuka peluang yang luas untuk saya menyumbang idea dan tenaga dalam membawa anjakan paradigma kepada YIK.

Selain itu. Apa yang betul-betul saya mahu lakukan sekarang ialah melihat peluang untuk menjadi penceramah bebas dan motivator. Sasaran saya adalah remaja menengah. Saya merancang untuk menyiapkan beberapa modul yang bersesuaian dengan remaja. Juga beberapa buah buku motivasi ringan untuk remaja. Yang mana sudah ada dua judul saya siapkan. Kemudian saya akan membuat pamplet dan mengirimnya kepada sekolah-sekolah yang berpotensi untuk saya bekerjasama.

Dalam masa yang sama, saya meneruskan perjalanan hidup seorang penulis. Saya sedang menyiapkan novel ketiga dan sedang merangka buku motivasi ketiga. Doakan ia berterusan dan lancar.

Semoga sukses.

2 comments:

MKriza said...

Moga berjaya ustaz

A. Ubaidillah Alias said...

Terima kasih.

Semoga usaha yang baik itu diberkati Allah.

Terima kasih atas doa saudara.