Tuesday, December 26, 2006

RUSH HOUR

KUTIPAN DERMA UNTUK SYAQAH PMRAM

Badan Pengurus PMRAM memerlukan sebuah syaqah(apartment) khas untuk digunakan sebagai pejabat mereka. Kos yang perlu dibayar agak mahal dan memerlukan sokongan kewangan daripada mana-mana pihak yang sudi. Bagi anak-anak Kelantan khususnya bekas pelajar Al-Azhar dan juga bekas anak-anak PMRAM, sebahagian kecil daripada mereka telah dilantik menjadi satu team khas yang akan menyelenggara satu majlis makan malam. Yang mana meja makan malam di dalam majlis ini akan dijual dengan harga yang berpatutan dan keuntungannya akan dimasukkan ke dalam dana syaqah tersebut.

Saya juga dilantik untuk menjadi anggota komiti bahagian persiapan. Alhamdulillah setakat ini saya sempat menemui beberapa pihak hotel antaranya Sutera Inn, Perdana dan Riverview untuk memantau harga dan tempat. Kemungkinan majlis ini akan diadakan pada 25 Januari 2007. Penentuan tempat akan diketahui dalam masa terdekat. Kami mengharapkan penyertaan seramai 100 orang. Sebanyak 10 buah meja akan disediakan dan ini bererti setiap meja akan mempunyai 10 kerusi. Jika ada sesiapa yang berminat untuk membeli kerusi tersebut, bolehlah menghubungi saya di talian 019-9884869. Kadar bayaran akan dimaklumkan jika berkesempatan.

PRESIDEN BARU ALUMNI MTAQ

Ketika pertemuan dengan bekas pelajar MTAQ pada cuti hari raya aidilfitri baru-baru ini, saya telah dipilih untuk menjadi presiden baru bagi bekas pelajar MTAQ Pulai Chondong. Alhamdulillah, setakat ini belum ada sebarang perancangan yang jelas telah dibuat. Namun, saya telah mengambil buku perancangan tahunan MTAQ Pulai Chondong dan dalam masa terdekat ini saya akan merangka satu takwim bayangan untuk pergerakan Alumni.

Mohon doa kalian agar tugas ini dapat dibereskan secara dasarnya terlebih dahulu.

SELANGKAH KE ALAM KERJAYA

Hanya selangkah lagi saya akan memasuki alam kerjaya. Pada 6hb Januari, saya akan mula bertugas sebagai guru. Di mana? Entah. Saya tidak pasti lagi dimana saya akan ditempatkan pada awal januari ini. Saya mendapat makluman daripada pihak atasan bahawa lokasi saya belum dipastikan lagi. Ini disebabkan permintaan kepada guru al-quran sangat tinggi dan hampir 2-3 buah sekolah masih kekurangan guru Al-Quran. Berkemungkinan besar saya akan ditarik ke mana-mana sekolah Tahfiz yang memerlukan guru al-Quran.

Doakan saya akan tetap mengajar di Maahad Tahfiz Sains, Tanah Merah. Bukan di mana-mana cawangan yang lain.

MUALLIM(PENULIS)

Memang dari dulu sampai sekarang saya mahu menjadi muallim atau guru. Tak kira dalam aspek mana dan bidang apa. Sekarang saya sedang membuat satu teks berkaitan isu murtad dan keindahan Islam. Teks tersebut dibuat kerana adanya permintaan daripada pihak persatuan mahasiswa Universiti Malaya. Buat masa ini, saya sudah mempunyai beberapa sumber rujukan yang sangat sesuai.

Doakan saya terus mapan.

P/S : Harap saya dapat mengendalikan semua kesibukan(tugasan) ini dengan baik.

1 comment:

AbQar|'s said...

wah tak sangka u ada blog..sy tgh baca novel warkah cinta berbau syurga..baru jer mula..anyway..good luck for your new novel..keep it up..!! malaysia masih ketandusan penulis2 islamik yg mentafsirkan cinta dari sudut berbeza...