Tuesday, January 02, 2007

Ikhlaskan Diri Dalam Mencari Agama

Rasanya saya perlu menjelaskan sekali lagi isu ini. Setelah saya membaca majalah I edisi Disember...banyak perkara yang saya sadur dari majalah tersebut. Saya syorkan tetamu yang menggelarkan dirinya 'as' untuk membeli majalah tersebut.

Apapun, saya tidak mahu membela diri atau membela sesiapa. Saya cuma mahu Islam berada di landasan yang sepatutnya. Saya tidak mahu ada umat Islam yang terpesong disebabkan kejahilan mereka sendiri.

Tetamu yang menggunamakan nama 'as' mengatakan saya ini 'Golongan Wahabi' atau 'Menyebarkan Fitnah'. Jika saya ini golongan Wahabi, minta didatangkan bukti ataupun ayat yang saya tulis seolah-olah menyatakan saya ini Wahabi. Jika benar saya penyebar fitnah, sila datangkan balik frasa ayat yang saya tulis yang berbaur fitnah itu. Biar saya betulkan balik secara jelas dan berfakta.

Saya tidak takut untuk memperbetulkan kesilapan sendiri. Memang saya mahu belajar dari kesilapan sendiri. Saya cuma bimbang jika saya tersesat, tiada orang yang mahu menarik saya ke jalan yang benar. Itu sahaja.

Saya minta satu sahaja kepada seluruh pembaca. Ikhlaskan diri dalam mencari kebenaran beragama.

Wassalam.

2 comments:

Amermeftah said...

http://aziziabdullah.blogspot.com/2006/12/kita-sebenarnya-latah-tentang-rufaqa.html

Ust Ubaid, sy suka baca yg ini. termasok komennya sekali.

A. Ubaidillah Alias said...

Terima kasih ma atas catatan ini. Saya ingin memberi respon kepada Tuan Azizi sendiri. :)