Friday, June 02, 2006

Bola dan Exam

BOLA

Jika ditanya apakah sukan kegemaran saya. Jawapannya pasti bola sepak. Saya memang suka bermain bola sepak semenjak sekolah rendah lagi. Di sekolah menengah, saya sempat mewakili Maahad Tahfiz untuk ke peringkat zon. Posisi kegemaran saya adalah midfielder dan sayap kanan. Saya sempat menjadi striker untuk team B(15 tahun kebawah). Setelah saya memasuki team A (15 tahun keatas), saya bermain di posisi tengah atau kanan padang.

Sekarang, sana sini orang perkatakan tentang BOLA SEPAK piala dunia. Sesetengah rakan saya menjadi gundah jika terlepas menonton perlawanan bola piala dunia. Malah ada yang sanggup berpakat wang saku untuk membeli televisyen baru demi menonton piala dunia. Hebat! Semangat kesukanan yang cukup hebat! Errmm...hebat ke begitu?

Anda bagaimana?

Saya? Saya tidaklah begitu gemar menonton perlawanan bola sepak. Jika anda memberikan kepada saya dua pilihan antara makan di restoran lima bintang atau menonton perlawanan akhir piala dunia, saya akan memilih untuk makan di restoran. Kenapa? Kerana saya bisa menonton siaran ulangannya jika saya mahu, atau sekadar melihat keputusan akhir perlawanan. Tetapi, jika saya tidak diberikan pilihan ke restoran lima bintang...saya pasti akan menonton bola juga. Hehehe.

EXAM

Oh ya, exam saya akan berakhir pada 12hb dan piala dunia akan berlangsung tidak sampai 10 hari lagi. Bagaimana? Teman rumah saya antara peminat suka bola sepak juga. Jika lisan mereka sering menuturkan tentang bola...bagaimana saya bisa fokus pada exam? Doakanlah saya tidak dihanyutkan oleh sukan piala dunia ini.

Exam kali ni saya cuma menduduki tiga paper. Just three?! Sikit bukan? Itulah, sudah rezeki saya begitu. Apapun, saya berharap tahun ini saya lulus dan mendapat segulung ijazah. Saya
sudah tidak sabar untuk pulang membantu ibubapa dan orang kampung. Saya sudah tidak mahu berpisah dari keluarga hingga terpaksa datang sejauh ini. Tak mahu lagi berjauhan.

Apapun, takdir bukan di tangan saya. Saya tidak bisa merubahnya melainkan sekadar berusaha sedaya upaya. Doakan saya. Saya mengharapkan doa kalian juga.

No comments: