Wednesday, May 24, 2006

Ketabahan yang Masih Kurang


Saya yakin, jika ada kemahuan pasti ada jalan. Saya pasti mereka yang berusaha akan berjaya. Saya percaya jika tabah dan sabar, hasilnya akan bertenaga. Tapi...saya masih kekurangan kuasa ketabahan. Setiap kali saya berteleku di depan kertas putih, saya cepat jemu. Sesekali jika saya berjaya menghasilkan skrip yang baik, lukisan pula yang kurang power. Begitu juga sebaliknya.


Bagi seorang pelukis, suasana sangat mempengaruhi. Moodnya perlu dijaga dan persekitaran tempat kerja(tempat melukis) juga perlu lebih privacy. Mungkin sesetengah pelukis tidak hiraukan mejanya yang berterabur dan bersepah(Saya juga begitu) tetapi sewaktu saya melukis, pantang sekali diganggu. Ia akan mempengaruhi semangat dan menyusutkan fokus.


Apapun saya bersyukur di atas peluang(kepercayaan) yang diberikan oleh PTS Millenia untuk menerbitkan novel grafik saya. Jauh terselit di hati sendiri bahawa hasil karya tersebut masih di bawah dan saya bersedia menerima sebarang kritikan dan komentar. Mudah-mudahan saya mampu menghasilkan karya yang lebih baik dan lebih bertenaga selepas ini. Insya Allah!

1 comment:

Perkasa Alam - Satu Kesinambungan said...

Tahniah,semoaga novel grafik sdr bakal diterbitkan oleh PTS.